Apa Adakah Pheromones Tepat?

Apa Adakah Pheromones Tepat?

Organisma melepaskan bahan kimia, yang membantu mereka untuk berkomunikasi dengan ahli-ahli spesies, ke alam sekitar. Bahan-bahan kimia yang dikenali sebagai Pheromones. Penggunaan meluas pheromones boleh dilihat dalam aktiviti sehari-hari serangga. Vertebrata tertentu dan tumbuh-tumbuhan juga berkomunikasi dengan menggunakan pheromones. Yang paling banyak dikaji pheromones adalah orang-orang yang dikeluarkan oleh rama-rama perempuan, yang menarik lelaki khusus untuk mengawan.

Pheromones adalah bahan-bahan yang tidak menentu dan berbau. Ini menyebabkan reaksi fisiologi seperti modulasi aktiviti seksual, membawa keluar pencerobohan, dan wilayah membuat. Terdapat beberapa jenis pheromones untuk merangsang tindak balas yang berbeza. Antara jenis-jenis pheromones yang Pengagregatan, Jam, Epideictic, pemberi kebebasan, Isyarat, Primer, Wataniah, Trail, Maklumat, dan Jantina. Salah satu kegunaan yang paling terkenal pheromones adalah dengan semut. Organisma menggunakan pheromones jejak untuk bergerak dari sarang untuk makanan dan belakang mereka.

Kajian menunjukkan bahawa manusia juga mempunyai pheromones dan ini adalah khusus gender. Maklum balas oleh manusia heteroseksual dan homoseksual terhadap pheromones tertentu adalah berbeza.

Kajian menunjukkan bahawa pheromones manusia mempunyai kesan yang berbeza pada tahap keyakinan, perasaan, dan emosi satu. Pada manusia, olfaction merupakan modaliti deria penting. Penggunaan deodoran, minyak wangi, dan syampu adalah semua fakta untuk menyokongnya. Jadi pada manusia, bau yang dihasilkan daripada kulit. Persepsi bau dalam lelaki dan perempuan adalah berbeza. Wanita mempunyai keupayaan akut bau musk3. Sebatian-sebatian ini yang hampir sama dengan hormon seks lelaki. The odorants musky dirembeskan oleh lelaki dengan banyaknya. Dengan bantuan pheromones, walaupun bayi boleh membezakan ibu mereka sendiri dari wanita asing. Sesetengah pheromones manusia adalah androstenol, androstenone, androsterone, dan copulins. Setiap satu daripada pheromones ini mempunyai kesan yang berbeza pada manusia.

Hari ini, pelbagai produk pheromone boleh didapati di pasaran. Mereka adalah dalam bentuk losyen badan, minyak wangi, dan gel mandian. Penggunaan produk pheromone meningkatkan tahap keyakinan, faktor rasa-baik, dan keupayaan untuk mengawal emosi seseorang. Yang dituntut di kalangan mereka adalah minyak wangi pheromone. Minyak wangi pheromone, seperti minyak wangi biasa, disediakan khas untuk lelaki dan wanita. Terdapat pelbagai jenama yang menjual ini minyak wangi dalam permintaan. Minyak wangi pheromone bertindak sebagai magnet seksual dan mampu menarik jantina yang bertentangan.

Terdapat kegunaan lain minyak wangi pheromone juga. Surat kutipan hutang disembur dengan pheromones dibayar lebih kerap dan lebih cepat. Ini adalah disebabkan oleh hakikat bahawa orang yang menerima surat itu dapat mengenal pasti sifat agresif, dominan, atau serius orang yang menghantar surat itu. Pada dasarnya bau mencetuskan tindak balas itu.

Pheromones dan minyak wangi pheromone begitu banyak dalam berita hari ini bahawa media telah mula disiarkan dan laporan penerbitan dan kajian mengenai perkara itu secara meluas. Ini telah meningkatkan populariti pheromones ke tahap yang hebat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar