Virus Selesema dan Mengapa Tidak kira

Virus Selesema dan Mengapa Tidak kira

Virus selesema, khususnya virus selesema babi seolah-olah berada di bibir semua orang pada masa ini.

Tetapi pakar homeopati berfikir sangat berbeza dari sudut pandangan perubatan arus perdana.

Kami tidak bimbang tentang patogen, virus, bakteria, atau apa-apa lagi yang sangat banyak, datang untuk itu.

Mengapa?

Sebab anda jatuh sakit adalah kerana sistem imun anda dikompromi. Jika anda mempunyai sistem imun yang super cekap daripada anda tidak akan jatuh sakit. Dengan apa-apa.

Jadi, kunci harus diberikan kepada usaha meningkatkan sistem imun anda, bukannya memberi tumpuan kepada apa-apa label penyakit atau patogen paling kecil sekali.

Soalan seterusnya anda mungkin, "maka mengapa saya mendapat virus selesema selalu, tetapi pasangan saya tidak?".

Kita semua mempunyai kelemahan-kelemahan kita, tumit Achilles kami. Bagi sesetengah, ia adalah paru-paru dan sistem pernafasan. Untuk lain ia mungkin sendi dan jantung. Bagi yang lain pula, ia mungkin darah. Ini kawasan kelemahan secara umumnya ditentukan oleh ibu bapa dan nenek moyang, persekitaran anda dan bagaimana penyakit lalu telah diselesaikan.

Sebagai contoh, ia adalah biasa bagi orang ramai untuk 'terperangkap' dalam flus berulang selepas menerima vaksin selesema. Flus yang jarang berlaku sebelum vaksin.

Mereka yang tinggal di bangunan sentiasa lembap adalah lebih cenderung untuk mengalami penyakit yang berkaitan dengan salur pernafasan daripada, katakan kepada penyakit darah.

Jika ibu bapa mempunyai kelemahan, maka satu atau lebih dari musim bunga mungkin menanggung kelemahan yang sama.

Jika seseorang tidak mendapat selesema dengan kerap, ia tidak bermakna mereka sihat. Ia hanya bermakna kelemahan mereka terletak di tempat lain.

Apabila sistem imun anda dikompromi, kelemahan anda adalah sistem pernafasan dan virus selesema adalah sekitar, kemudian cuba kerana ia mungkin, badan anda tidak boleh berhenti mengambil memegang.

Jika kelemahan anda bukan sistem pernafasan, anda mungkin tidak akan mendapat selesema, atau hanya dos yang sederhana.

Inilah sebabnya mengapa ubat-ubatan homeopati berfungsi dengan baik. Kerana mereka tidak memberi tumpuan kepada label penyakit atau patogen. Sebaliknya mereka memberi tumpuan kepada usaha meningkatkan sistem imun anda. Ini bermakna bahawa ubat yang tidak menyembuhkan selesema anda. Yang kamu lakukan. Ubat yang hanya diperbaiki sistem imun anda rosak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar