The Best Remedy Asli Untuk Jangkitan Yis - Dapatkan Bantuan Dari Ketidakselesaan Fast

The Best Remedy Asli Untuk Jangkitan Yis - Dapatkan Bantuan Dari Ketidakselesaan Fast

Memperolehi jangkitan yis adalah salah satu keadaan yang paling tidak menyenangkan seorang pun boleh dalam Walaupun anda mungkin mempunyai keinginan untuk lari ke doktor anda sedikit tanda-tanda, namun ia ada penawar semula jadi yang besar untuk jangkitan yis -. Satu yang berfungsi, yang paling masa, bagi kebanyakan orang. Perkara terbaik tentang hal itu adalah bahawa ia boleh didapati dalam keselesaan dapur sendiri seseorang.

Apa yang menyebabkan keadaan ini? Jangkitan yang disebabkan oleh organisma yang dipanggil Candida albicans, kulat yang lebih dikenali sebagai Monilia. Mereka hidup di permukaan kulit kita, dan tidak berbahaya dalam jumlah yang kecil. Walau bagaimanapun, perubahan dalam badan kita menyebabkan mereka berkembang secara berlebihan khas dalam membran mukus mulut, faraj dan dubur. Kelebihan mereka menyebabkan jangkitan.

Persekitaran yang tinggi di-gula, rendah-in-asid yang terbaik untuk Candida albicans untuk berkembang maju. Ini menjelaskan mengapa pesakit kencing manis mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk membangunkan kandidiasis. Perubahan dalam sistem imun adalah satu lagi sebab untuk pertumbuhan kulat. Mereka yang mempunyai sistem imun yang terjejas, dan orang-orang yang sedang menjalani terapi antibiotik mungkin lebih mudah terdedah kepada bakteria yang cepat, jangkitan kulat dan virus. Pada wanita, antara punca jangkitan yis faraj adalah perubahan hormon, yang mengawal keasidan vagina. Semasa haid, keasidan vagina adalah sangat rendah, menjadikan faraj lebih terdedah kepada pertumbuhan kulat. Jika manusia tidak kencing manis atau imun terjejas, mereka boleh mendapat jangkitan yis dengan mempunyai hubungan seks dengan wanita yang dijangkiti.

Sekarang bahawa punca dan sumber telah menjelaskan, ia adalah rasional untuk mengatakan bahawa ubat terbaik untuk jangkitan yis (selain daripada kebersihan) adalah keasidan. Meningkatkan keasidan kulit boleh dilakukan dengan selamat secara lisan, dan topically. Jus kranberi, yang berasid, tetapi rendah gula, adalah yang terbaik dalam meningkatkan keasidan membran mukus. Satu lagi adalah minuman yang mempunyai bakteria hidup, juga dikenali sebagai lactobacilli untuk membawa kembali keseimbangan antara bakteria baik dan buruk pada kulit dan di dalam badan. Untuk merawat jangkitan topically, dan secara semulajadi, basuh kawasan tersebut dengan cuka dicairkan, biarkan selama beberapa minit kemudian bilas dengan air suam. Perempuan yang telah mencuci faraj mereka dengan cuka dicairkan telah menyatakan kelegaan segera dan verbalized bahawa bahagian intim mereka dinyahbau juga. Asid borik adalah satu lagi alternatif kepada cuka, kerana ia tidak boleh dimakan. Sesetengah orang memboros yogurt di kawasan yang terlibat, kerana ia adalah banyak dalam hidup, bakteria.

Sekarang anda tahu rahsia untuk ubat semulajadi yang terbaik untuk jangkitan yis, anda tidak perlu panik apabila anda mendapatkan satu. Walau bagaimanapun, ia masih lebih baik untuk berunding seseorang dari bidang perubatan, supaya tidak memburukkan lagi keadaan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar