Buah Pinggang Batu Rawatan - Rawatan Klinikal dan Asli

Buah Pinggang Batu Rawatan - Rawatan Klinikal dan Asli

Berjuta-juta orang akan membangunkan batu karang pada satu ketika dalam hidup mereka dan majoriti ini mungkin akan mengalami kesakitan. Antara gejala yang biasa yang anda mungkin perasan jika anda mempunyai masalah ini boleh termasuk yang berikut: mengurangkan sakit belakang, belakang kejang, sakit perut, sakit yang tajam di kawasan pangkal paha, air kencing keruh, darah dalam air kencing, demam dan menggigil, keletihan dan loya.

Antara gejala-gejala ini boleh bertahan lebih lama daripada satu hari dan dalam kes yang teruk di mana-mana sehingga beberapa bulan.

Terdapat pelbagai jenis rawatan kini boleh didapati untuk anda untuk memilih daripada bergantung kepada keadaan anda. Rawatan batu karang juga akan berbeza untuk orang yang berbeza. Ada yang meningkatkan pengambilan air dan mengambil ubat penahan sakit sehingga batu itu berlalu, di mana orang lain boleh membuat keputusan mengenai pembedahan jika batu mereka terlalu besar akan diluluskan secara semula jadi atau tidak dapat dibubarkan.

Jika anda memerlukan bantuan rawatan batu karang berikut boleh memberi manfaat kepada anda.

o ESWL - Extracorporeal Shock Wave Lithotripsy akan menggunakan gelombang bunyi untuk menghancurkan batu ke dalam keping cukup kecil untuk lulus secara semula jadi dari badan

o perkutaneus Nephrolithotomy - akan melibatkan prosedur pembedahan di mana batu-batu akan dikeluarkan melalui incisions diletakkan di belakang berhampiran buah pinggang

o Ureteroscopic - proses ini untuk penyingkiran batu akan menggunakan instrumen nipis, yang diluluskan melalui pundi kencing dan ke dalam ureter, untuk manual batu

Ini semua bunyi yang agak teruk memandangkan terdapat kemungkinan yang tinggi bahawa mereka boleh dirawat secara semula jadi.

Beberapa maklumat yang anda perlu tahu tentang Asid fosforik

Asid fosforik boleh menyebabkan batu-batu untuk membangun dan juga berguna untuk rawatan batu buah pinggang. Saya tahu ini mungkin kedengaran mengelirukan, tetapi ia adalah benar. Minuman ringan mengandungi asid fosforik dan ini juga boleh menyebabkan keadaan ini berkembang. Orang yang minum minuman ringan dengan kerap kurang cenderung untuk minum jumlah yang sesuai air setiap hari, yang bermaksud bahawa asid fosforik membina dan menyebabkan buah pinggang untuk menjadi tidak berkesan.

Dari segi rawatan batu karang, penyelidik menjalankan kajian ke atas 1000 orang yang minum minuman ringan setiap hari dan yang juga mengalami masalah ini. Dalam kajian itu, setengah tidak dapat minum minuman ringan sama sekali dan separuh lagi terpaksa menghadkan pengambilan minuman ringan. Pada akhir tempoh penyelidikan, orang-orang yang terus minum cola dalam kuantiti yang terhad tidak menghidap batu karang. Orang-orang yang menahan diri dari semua minuman ringan mengalami sebarang perubahan pada keadaan mereka.

Ini telah membawa penyelidik untuk menjalankan kajian lebih lanjut di mana asid fosforik (tidak dalam minuman ringan) telah digunakan untuk melihat jika ia membuat perbezaan. Kajian ini mendapati bahawa asid fosforik dapat membubarkan batu dan membolehkan mereka untuk lulus dalam air kencing secara semula jadi.

Ini merupakan satu penemuan yang luar biasa, walaupun ia mungkin kelihatan mengelirukan.

Apa yang penting ialah bahawa terdapat rawatan batu karang yang bekerja. Mereka boleh melibatkan pembedahan atau mereka boleh menggunakan ubat semula jadi, pilihan adalah milik anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar