Pertumbuhan Manusia Terapi Hormon - Bagaimana ia Mempengaruhi Otot Muka Anda

Pertumbuhan Manusia Terapi Hormon - Bagaimana ia Mempengaruhi Otot Muka Anda

Otot Craniofacial pada dasarnya otot yang anda dapat melihat pada muka anda. Sebagai contoh otot yang menyokong pipi anda, dahi dan rahang serta otot-otot yang membentuk belakang kepala semua jatuh ke dalam kategori ini. Manusia terapi hormon pertumbuhan mempunyai kesan yang sangat baik terhadap membentuk otot kraniofasial.

Dalam HGH negeri kekurangan seperti sindrom Prader-Willi, ia adalah perkara biasa untuk melihat kanak-kanak dengan muka bengkak atau kembung. Jika anak anda mempunyai tahap yang rendah hormon, ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk melihat otot kraniofasial yang tidak jelas dan keluar dari bentuk. Ini kerana kurangnya aktiviti hormon pertumbuhan di kawasan ini memudahkan pemendapan lemak pada otot wajah yang membawa kepada pandangan yang kembung.

Dalam keadaan seperti ini, doktor anda mungkin menasihatkan anda untuk pergi untuk suntikan hormon pertumbuhan. Suntikan biasanya diberikan dalam dos 0,1-0,15 unit / kg / hari bergantung kepada keterukan keadaan.

Jadi bagaimana pertumbuhan manusia terapi hormon menjejaskan otot kraniofasial?

Terapi HGH menyebabkan pengeluaran asid lemak dari adipos atau tisu lemak. Ini bermakna tahap asid lemak dalam peningkatan badan. Oleh itu, badan anda akan mula menggunakan lemak untuk mendapatkan tenaga berbanding karbohidrat dan protein. Oleh itu salah satu tanda-tanda awal apabila terapi HGH dimulakan berkenaan jisim otot tanpa lemak yang boleh dilihat pada muka anda. Anda akan kehilangan rupa kembung dan bengkak dan mendapatkan profil muka yang boleh diterima.

Namun banyak kajian telah mencadangkan bahawa masa suplemen HGH boleh memainkan peranan yang besar dalam kesan akhirnya pada otot kraniofasial.

Hormon pertumbuhan juga merangsang pertumbuhan tulang dan tulang rawan. Oleh itu bentuk akhirnya tulang utama muka termasuk rahang boleh berubah menjadi lebih baik jika terapi hormon dimulakan pada peringkat awal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar