Kebaikan mampatan stoking di kapal terbang

Kebaikan mampatan stoking di kapal terbang

Berdiri atau duduk berjam-jam tanpa pergerakan lebih menyukarkan darah untuk mengepam dari badan yang lebih rendah anda kembali ke jantung anda. Mengambil penerbangan yang panjang di kapal terbang adalah contoh utama. Wanita mengandung, obesiti, dan orang tua mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk aliran darah yang lemah di kaki dan kaki. Digabungkan dengan duduk untuk tempoh yang panjang boleh membuat ia lebih sukar bagi darah untuk membuat ia kembali ke jantung. Jika darah diperlahankan atau mengalir ke belakang, ia akan berkumpul di dalam arteri dan menyebabkan urat membengkak. Walaupun penumpang yang sihat akan melihat beberapa ketidakselesaan di kaki dan kaki selepas penerbangan yang panjang. Berdiri dan bergerak di sekitar setiap 30 minit atau lebih boleh membantu dengan peredaran darah.

Kenaikan berat badan dan tekanan diletakkan pada tubuh wanita semasa mengandung secara langsung boleh menjejaskan aliran darah di kaki dan kaki beliau, yang terutamanya boleh menimbulkan masalah di atas kapal terbang. Ia adalah sangat baik untuk wanita untuk memulakan stoking mampatan memakai sebaik sahaja mereka hamil. Ini boleh membantu aliran darah dan membantu dalam mencegah labah-labah dan vena varikos. Tekanan yang sudah yang disebabkan pada badan, digabungkan dengan duduk untuk menaiki kapal terbang yang lama, pasti menyebabkan rasa tidak selesa dan sakit di kaki.

Obesiti merupakan satu lagi punca yang boleh menyebabkan aliran darah yang berkurangan di kaki dan kaki. Keutamaan kepada badan yang disebabkan oleh pertambahan berat badan juga boleh menyebabkan labah-labah dan vena varikos. Mengubah rutin harian, seperti tempat letak kereta lebih jauh dari tempat kerja agar dapat berjalan lagi, dan memakai stoking sokongan boleh membantu mengurangkan kesakitan dan ketidakselesaan yang disebabkan oleh bengkak.

Kajian telah menunjukkan bahawa stoking mampatan memakai, seperti stokin Jobst, boleh membantu aliran darah dan mengurangkan bengkak apabila duduk untuk tempoh masa yang panjang. Stoking mampatan dijahit khas untuk memohon tekanan lulus untuk kaki anda. Tekanan lulus membantu menyokong otot yang pam kembali darah ke jantung. Wanita hamil, individu obes, dan boleh tua semua mendapat manfaat daripada memakai stoking mampatan pada tunggangan pesawat jarak jauh, dan juga setiap hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar