Jangkitan Kulat

Jangkitan Kulat

Candida adalah disebabkan oleh dua perkara: diet yang tinggi dalam karbohidrat ditapis, dan sistem imun yang diturunkan, yang boleh disebabkan oleh penyakit atau tekanan. Hal melimpah-limpah kulat lagi boleh mengurangkan sistem imun, dan telah dikaitkan dengan keletihan kronik.

Perubatan konvensional mengakui bahawa orang yang paling sering dijangkiti adalah mereka yang mempunyai pertahanan semula jadi tertekan dengan penggunaan berlebihan antibiotik dan steroid atau oleh penyakit tertentu atau prosedur pembedahan. Walaupun spermisid telah dikreditkan dengan mengganggu keseimbangan bakteria yang mengajak terlalu banyak Candia. Nonoxynol-9 adalah yang paling biasa digunakan spermicide over-the-kaunter. Satu jurnal perubatan melaporkan bahawa candida albicans didapati bukan sahaja hidup dalam sehingga kepekatan 25 peratus daripada produk ini, tetapi berkembang dan mematuhi lebih baik untuk sel-sel apabila terdedah kepadanya.

Ubat konvensional Home Health Handbook menyatakan bahawa: 'spektrum luas antibiotik diambil untuk sebab-sebab lain boleh mengganggu keseimbangan bakteria semulajadi bahagian perempuan, dan menggalakkan candida vaginitis dari penumbuhan yg terlalu cepat yis.

Antibiotik membuat keadaan lebih teruk dengan memusnahkan tentera bakteria baik, membolehkan candida albicans untuk pergi ke mana ia bukan milik dan membiak. Biasanya, candida tidak menjadi masalah kerana bakteria usus memastikan ia di bawah kawalan. Tetapi apabila bakteria dibunuh oleh antibiotik, sebagai contoh, orang jahat boleh berkembang manakala lelaki yang baik adalah masih turun untuk kiraan. Perlu diingat bahawa antibiotik dalam bekalan makanan kerana suplemen antibiotik diberikan kepada haiwan sebagai rawatan untuk penyakit dan sebagai bahan tambahan makanan.

Candida adalah organisma oportunis yang overgrows hanya apabila badan itu dilanda alahan, kekurangan pemakanan atau apa-apa pollution- alam sekitar yang merendahkan pertahanan semula jadi badan, termasuk gaya hidup dan pemakanan moden Tabiat hari ini.

John Parks MD, menekankan keperluan untuk menghapuskan alergen dan perengsa, yang melemahkan sistem imun, susulan dengan penggalak pemakanan dan bakteria untuk memulihkan sistem pertahanan semulajadi dan berkesan. Dia terutama mencadangkan ekstrak bawang putih berumur cecair sebagai pejuang kulat amat berkesan, yang menyatakan bahawa ia bekerja lebih baik daripada nystatin dadah preskripsi beberapa kajian. Sambil menambah bahawa muncrat yang baik bentuk cecair mabuk selagi anda boleh dalam mulut beberapa kali sehari berkesan boleh menyembuhkan seriawan.

Banyak kajian telah dijalankan ke atas sifat-sifat anti-bakteria, anti-virus dan anti-kulat bawang putih, dan penyelidik telah mendapati ia juga berfungsi pada candida. The Journal of General Microbiology lapor satu kajian Kuwait ekstrak bawang putih cecair dan kesannya terhadap candida albicans. NO kira bagaimana penyelidik dicairkan itu, bawang putih dapat mengurangkan penumbuhan yg terlalu cepat itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar