Pemulihan Semulajadi Untuk Gout - Cara untuk Elakkan Dadah Preskripsi

Pemulihan Semulajadi Untuk Gout - Cara untuk Elakkan Dadah Preskripsi

Ubat-ubatan preskripsi biasanya digunakan untuk merawat gout, tetapi ramai yang bimbang tentang kesan sampingan mereka. Memandangkan kemungkinan bahawa ubat-ubatan ini boleh mencetuskan tindak balas yang tidak normal dalam badan anda, anda mungkin dilakukan dengan baik untuk mempertimbangkan ubat semula jadi untuk gout sebaliknya.

Dos yang tinggi dan penggunaan berpanjangan ubat radang bukan steroid atau NSAID, sebagai contoh, boleh meningkatkan risiko serangan jantung atau strok. NSAID digunakan untuk mengawal kesakitan dan bengkak yang dikaitkan dengan serangan gout.

Allupurinol atau Zyloprim, yang xanthine oxidase inhibitor, digunakan untuk mengurangkan tahap asid urik di dalam badan. Malangnya, ubat ini juga boleh menurunkan pertahanan badan terhadap jangkitan dengan mengurangkan sel-sel darah. Allupurinol juga cenderung untuk mengurangkan tekanan darah dan amat memudaratkan untuk wanita mengandung. Mereka yang mempunyai penyakit hati, penyakit buah pinggang, kencing manis, kegagalan jantung kongestif, atau mereka yang menerima rawatan kemoterapi adalah dinasihatkan supaya tidak mengambil allupurinol.

Baru-baru ini, Pentadbiran Makanan dan Ubat-ubatan yang diluluskan Krystexxa untuk rawatan gout walaupun kebimbangan awal terhadap kesan sampingan yang boleh membawa maut. Semua sebab-sebab yang dinyatakan di atas mata kepada ubat semula jadi untuk gout sebagai alternatif yang lebih baik untuk menguruskan penyakit ini.

Terdapat banyak pilihan bagi mereka yang mencari rawatan semulajadi untuk gout. Berbincang dengan doktor anda terlebih dahulu sebelum anda mula menggunakan mana-mana.

Salah satu ubat yang paling asas semulajadi untuk gout adalah mengelakkan makanan yang tinggi purin seperti asparagus, sardin, herring, dan bir yang meningkatkan tahap asid urik. Untuk menghapuskan asid urik dari badan, pakar-pakar kesihatan semulajadi mengesyorkan minum rasa pedih melukakan hati dan ekor kuda teh dan makan saderi dan sawi benih sebagai ubat semula jadi yang berkesan untuk gout.

Herba seperti Claw Devil dan Poke Root juga digunakan sebagai ubat semula jadi untuk gout. Dengan mengambil satu sudu pekat ceri setiap hari mempunyai kesan yang sama dan merupakan salah satu ubat yang paling popular semula jadi untuk gout.

Untuk melegakan rasa sakit di ibu jari kaki akibat serangan gout, rendam kaki dalam tab panas garam Epsom. Garam Epsom mengandungi magnesium yang membantu peredaran darah dan membantu mengepam keluar toksin dari badan. Mereka yang telah mencuba kaedah ini bersumpah dengan keberkesanan Epsom garam mandian kaki sebagai salah satu ubat semula jadi yang paling berkesan untuk gout.

Satu lagi kaedah yang pencari ubat semula jadi untuk gout boleh cuba adalah untuk mengunyah bawang putih, yang membantu tahap asid urik yang lebih rendah di dalam badan. Mengambil arang diaktifkan juga merupakan salah satu ubat yang paling berharga semula jadi untuk gout. Jika anda tidak tahan dengan rasa arang, hanya campurkan setengah cawan dengan dua sudu besar air flaxseed dan panas untuk membuat tuam. Memohon ini di sendi bengkak dan balut kawasan itu dengan kain atau plastik. Biarkan ia pada waktu malam tetapi mengubahnya setiap empat jam pada siang hari.

Turut termasuk dalam senarai ubat semula jadi untuk gout adalah Vitamin C. Beban pada sayur-sayuran dan buah-buahan atau mengambil makanan tambahan Vitamin C untuk membantu mengekalkan tahap asid urik dalam sistem anda di bawah kawalan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar